Kamerautrustning - Nikon

2011-10-11 @ 12:38:10 Kategori-Vardag

          
         
         
          

På listan av kamerautrustning finns:

Kameror: _________________________________________________________________________                                                                                                       
       

Nikon D7000 - Införskaffades i slutet av sommaren
                         2011. Underbar kamera!

Nikon D60 -     Min gamla kamera som även nu får hoppa in som
                        reserv ibland. T. ex nu när jag fotade dessa kamerabilder.
                        Den har varit en trogen följeslagare som följt med på många 
                        äventyr.

Nikon
Coolpix P3 -    
Min första egna kamera. Den får följa med då det inte
                         lämpar sig att ha med sig någon av systemen. Fick dock
                         inte vara med på bild.



Objektiven:                                                                                             ____                               ___           



AF Nikkor 50mm f/1.8D -
Otroligt bra objektiv. Älskar skärpedjupet
                                          och blev mitt favoritobjektiv så fort jag
                                          testade det första gången.
                                                          
AF-S Nikkor
55-200mm 1:4 -5.6G -     
Bra zoomobjektiv som främst har 
                                          fått följa med på hästsport, som jag
                                          fotade en hel tidigare på olika tävlingar.
                                         Ger väldigt fina färger och är trevligt
                                         att jobba med.

AF-S Nikkor 18-55 -        Objektivet som följde med när jag köpte
                                          D60:n. Inte världens bästa objektiv om
                                          man jämför med mina andra.
                    

Övrigt:_________________________________________________________________________

Manfrottostativ                      

Ministativ                                    

Minneskort
 (2 GB, 8GB, 16GB )

Fjärrutlösare, Filter m.m.                                                                           


                                                     


Kommentarer
Postat av: BELLA

nice :)

2011-10-11 @ 17:03:08
URL: http://rememberthiis.blogg.se/
Postat av: My

Skaffa Bloglovin', din fis, så jag kan följa dig där!! :D

2011-10-11 @ 23:31:08
URL: http://unknownplaces.blogg.se/

Läs innan du kommenterar:

Jag redigerar och gör bloggdesignerna i Photoshop CS5.1
och använder mig bla också av Illustrator CS5.
Fotar med Nikon D7000. Läs mer om min kamerautrustning på bloggen.

Fråga gärna om du inte hittar det du söker i bloggen! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Jag som driver bloggen är en tjej på 19 år som har ett väldigt stort intresse av blandannat foto, film, design och inredning. Har också en förkärlek till slott och solnedgångar.

Alla bilder på bloggen är fotade av mig (om inget annat står).
Och du får ej ta bilder utan mitt tillstånd.