Toast med tomat och fetaoströra

2011-10-13 @ 18:14:20 Kategori-Matlagning

        

Under gymnasiet gjorde jag som projektarbete en receptbok. Detta är ett av recepten som var med i boken. Tänkte att jag kunde dela med mig av det. Det ser kanske inte ut som någon toppen rätt på bilden, men det är riktigt gott! (Varning för övertydlig text haha..)

- 8 formfranska skivor
- 100 g fetaost
- 2 msk creme fraiché
- persilja eller basilika
- 1 tomat
- svartpeppar
- mjukost med smak av soltorkad tomat
- margarin

 Sätt igång smörgåsjärnet och förbered under tiden ingredienserna. Rör samman fetaost och creme fraiche i en skål. Skiva tomaten i tunna skivor. Finhacka persiljan/basilikan. Bre ett lager med mjukost på en skiva formfranska, bre därefter på ett lite tjockare lager med fetaoströra. Lägg därefter på ett par tomatskivor, en nypa av persiljan/basilikan och lite svartpeppar efter smak. Lägg på en skiva bröd över. Ta lite margarin på båda sidor av mackan. Lägg in i smörgåsjärnet i några minuter. För att de första inte ska bli kalla medan de andra ligger i järnet, kan du lägga de i en form i ugnen på 100 grader.

 När alla är färdiga delar du de i trekanter och servera med lite sallad vid sidan.



Kommentarer
Postat av: Neha

Muums:D

2011-10-13 @ 20:35:12
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/
Postat av: emmagency

sv: Lägg bara till:



text-shadow: 0px 1px 5px #000000;



där du ändrar inläggsrubrikerna i stilmallen. Bara att testa dig fram på storlek och färg!

2011-10-13 @ 23:13:25
URL: http://emmagency.blogg.se/
Postat av: emmagency

sv: Gör det! :)

Har tyvärr inga länklistor eller så i min blogg!

2011-10-13 @ 23:20:19
URL: http://emmagency.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hej! Gud så gott! Vill göra nu! Ha en bra helg!

2011-10-14 @ 14:01:22
URL: http://mysticcc.blogg.se/
Postat av: CJ

Yum!

2011-10-19 @ 00:43:08
URL: http://cjs.blogg.se/

Läs innan du kommenterar:

Jag redigerar och gör bloggdesignerna i Photoshop CS5.1
och använder mig bla också av Illustrator CS5.
Fotar med Nikon D7000. Läs mer om min kamerautrustning på bloggen.

Fråga gärna om du inte hittar det du söker i bloggen! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Jag som driver bloggen är en tjej på 19 år som har ett väldigt stort intresse av blandannat foto, film, design och inredning. Har också en förkärlek till slott och solnedgångar.

Alla bilder på bloggen är fotade av mig (om inget annat står).
Och du får ej ta bilder utan mitt tillstånd.