Quorn och paprikagryta

2011-10-14 @ 16:07:00 Kategori-Matlagning

       

Ytterligare ett recept från receptboken jag gjorde under gymnasiet.

-1 röd paprika
-10 körsbärstomater
-5 normalstora champinjoner
-150g Quornbitar
-2 msk margarin
-1 dl vatten
-svartpeppar
-salt
-1 tsk oregano
-2 msk smaksoja
-2 dl grädde

 Stek quornbitarna i margarin i en stor stekpanna eller stekgryta. Skär champinjonerna, tomaterna och paprikan i tunna skivor och fräs tillsammans med quornbitarna några minuter. Tillsätt vattnet och låt puttra ca 5 minuter. Tillsätt oregano, salt och svartpeppar. Häll i smaksojan och rör om. Blanda i grädden och låt småkoka i ca 5 minuter.


 Serveras tillsammans med ris.



Kommentarer
Postat av: MALINSBILDER.SE

svar: åh, tack! :D frost är fint på en gräsmatta :)

2011-10-14 @ 16:33:00
URL: http://malinsbilder.se
Postat av: emma

det var så lite så!!

2011-10-14 @ 16:55:20
URL: http://emmamalmbergs.blogg.se/

Läs innan du kommenterar:

Jag redigerar och gör bloggdesignerna i Photoshop CS5.1
och använder mig bla också av Illustrator CS5.
Fotar med Nikon D7000. Läs mer om min kamerautrustning på bloggen.

Fråga gärna om du inte hittar det du söker i bloggen! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Jag som driver bloggen är en tjej på 19 år som har ett väldigt stort intresse av blandannat foto, film, design och inredning. Har också en förkärlek till slott och solnedgångar.

Alla bilder på bloggen är fotade av mig (om inget annat står).
Och du får ej ta bilder utan mitt tillstånd.